Manquants2015

| Select titles to:
38 de l'année 1951Part of: Kunstmuseets Aarsskrift, 38Publication :Kobenhavn : Gyldendalske Boghandel, 1952Description: 135 p. : ill. ; 30 cmAvailability: Copies available for consultation: [DA-700] (1). Place hold
Band LVIIIPart of: Wallraf-Richartz-Jahrbuch. Westdeutsches Jahrbuch für Kunstgeschichte, 58Publication :Köln : DuMont Buchverlag, 1997Description: 356 p. : ill. ; 27 cmAvailability: Copies available for consultation: [AL-700] (1). Place hold
Bruegel et la peinture néerlandaise de son siècle / auteur(s) Teréz Gerszi / traduit Du hongrois par Katalin VargyasPublication :Budapest : Editions Corvina, 1970Description: 82 p. + pl. : ill. en coul, couv ill. en coul ; 24 cm.Availability: Copies available for consultation: [PB-750 BRU.1970] (1). Place hold
Cornelis Schut (1597-1655) A flemish painter of the High Baroque / auteur(s) Gertrude Ida WilmersPublication :Turnhout : Brepols Publishers, 1996Description: 453 p. : ill. ; 25 cmAvailability: No copies available Checked out (1). Place hold
Der Clarenaltar im Kölner Dom. Dokumentation der Untersuchung, Konservierung und Restaurierung / auteur(s) Christa Schulze-Senger et Wilfried HansmannPublication :Worms am Rhein : Wernersche Verlagsgesellschaft, 2005Description: 262 p. : ill. ; 31 cmAvailability: Copies available for consultation: [AL-709.023 SCH] (1). Place hold
Ein privilegiertes Medium und die Bildkulturen Europas. Deutsche, Französische und Niederländische Kupferstecher und Graphikverleger in Rom von 1590 bis 1630 / direction de l'édition Eckhard LeuschnerPublication :München : Hirmer, 2012Description: 322 p. : ill. ; 31 cmAvailability: Copies available for consultation: [760 LEU] (1). Place hold
Gérard Dou. Sa vie et son oeuvre : Etude sur la peinture hollandaise et les marchands au dix-septième siècle / auteur(s) Willem Martin / traduit par et avant-propos Louis DimierPublication :Paris : Jouve & Cie, 1911Description: 227 p. + pl. : ill. ; 25 cm + 1 livretAvailability: Copies available for reference: Bibliothèque Fondation Custodia[PB-750 MAR.DOU] (1). Place hold
Hieronymus Cock (1510-1570). Printmaker and publisher in Antwerp at the sign of the four winds. / auteur(s) Timothy Allan RiggsPublication :Ann Arbor : University Microfilms, 1975Description: 411 p. + pl. : ill. ; 20 cmAvailability: Copies available for consultation: [Galerie1 COCK Riggs] (1). Copies available for reference: Bibliothèque Fondation Custodia[PB-760 RIG.COC] (1). Place hold
Hugo van der Goes / auteur(s) Elisabeth Dhanens ; traduit par Catherine Warnant et Marnix VincentPublication :Antwerpen : Fonds Mercator, 1998Description: 420 p. : ill. ; 33 cmAvailability: Copies available for consultation: [GF.PB-750 DHA.GOE] (1). Place hold
Jan Both - Claude Lorrain / auteur(s) Pieter J.J. van Thiel et Rutger Kopland (Pseudonyme de Rudi Van Den Hoofdakker) et Humphrey WinePart of: Meeting of Masterpieces / Ontmoeting van MeesterwerkenPublication :Amsterdam : Rijksmuseum Amsterdam, 1991 • Amsterdam : Gary Schwartz, 1991 • 'S Gravenhage : SDU, 1991Description: 49 p. : ill. ; 20 cmAvailability: Copies available for reference: Bibliothèque Fondation Custodia[PB-707.4 AMS 1991] (1). Place hold
Masks of Wedlock. Seventeenth-Century Dutch Marriage Portraiture / auteur(s) David R. SmithPublication :Ann Arbor, Michigan : UMI Research Press, 1982Description: 290 p. : ill. ; 24 cmAvailability: Copies available for consultation: [Galerie1 757 Smith] (1). Place hold
Masters of Light. Dutch Painters in Utrecht during the Golden Age / auteur(s) Joaneath A. Spicer et Lynn Federle OrrPublication :Baltimore : The Walters Art Gallery, 1997 • San Francisco : Fine Arts Museums, 1997 • New Haven/London : Yale University Press, 1997Description: 480 p. : ill. ; 32 cmAvailability: Copies available for consultation: [PB-709.032 SPI.GF] (1). Place hold
The Milkmaid by Johannes Vermeer / auteur(s) Walter A. LiedtkePublication :New York : The Metropolitan Museum of Art, 2009Description: 36 p. : ill. ; 28 cmAvailability: Copies available for consultation: [Galerie1 VERME 2009] (1). Place hold